| İTÜ Cevher Hazırlama Mühendisliği Lisans Programı, ABET Mühendislik Akreditasyon Komisyonu (EAC) tarafından akredite edilmiş bir programdır, www.abet.org, (Kriter: Genel) |
Bölüm ABET Koordinatörü : Prof.Dr. Feridun BOYLU
ABET Komisyonu: Prof.Dr. Gülay BULUT, Prof.Dr. Ayhan Ali SİRKECİ, Prof.Dr. Olgaç KANGAL, Doç. Dr. Birgül BENLİ, Doç. Dr. Fırat BURAT, Yrd. Doç. Dr. K. Tahsin PEREK, Öğr.Gör.Dr. Ş. Beste AYDIN, Dr. Mustafa ÖZER
Mezuniyet Anketi Staj Öğrenci Anketi Staj İşveren Anketi İşveren Anketi Mezun Anketi Arşiv (2018 öncesi)
Program Eğitim Hedefleri
Lisan programı mezunlarımız, gelecek birkaç yıl içerisinde disiplinler arası eğitim, analitik düşünme, ve takım çalışması konularındaki yeteneklerini aşağıdaki eğitsel hedeflerimiz doğrultusunda gerçekleştireceklerdir:
1. Kamu ve özel sektörün, cevher hazırlama ve zenginleştirme sorunlarını verimlilik ve çevre duyarlılığı kapsamında çözmek ve çözümü gerçekleştirecek mühendisleri yetiştirmek |
2. Cevher Hazırlama faaliyetlerinin yapıldığı yerlerde yaşayan insanların yaşam kalitesini artıran cevher hazırlama teknolojilerinin geliştirilmesi, iyileştirilmesi veya teşvik edilmesi |
3. Vatandaşlara, siyasetçilere ve Sivil toplum örgütlerine (STK) işlenmiş veya değerlendirilmiş mineral ürünlerin değeri ve toplumdaki kullanımları hakkında bilgi vererek insanların eğitimine katkıda bulunmak. |
Öğrenci Çıktıları
1 | Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
2 | Kamu (toplum) sağlığı, güvenliği ve refahı etmenlerini ve yanı sıra küresel, kültürel, toplumsal, çevresel ve ekonomik unsurları göz önünde bulundurarak belirli gereksinimleri karşılayacak çözümleri üretmek için mühendislik tasarımı uygulama becerisi |
3 | Farklı nitelikteki topluluklar ile etkin iletişim kurma becerisi |
5 | Mühendislik uygulamalarında mesleki ve etik sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda etkilerini göz önünde tutan bilgiye dayalı karar verme becerisi |
5 | Birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, amaçlar belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan üyelerden oluşan bir takımda etkin şekilde çalışma becerisi |
6 | Uygun deney (deneysel çalışma) geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç (vargı) çıkarmada mühendislik muhakeme yetisini kullanma becerisi |
7 | Uygun öğrenme stratejileri kullanarak gerektiğinde/gereğince yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi |
Yıllık Mezun olan Öğrenci Sayısı (2009-2020)
Akademik Dönem |
| 2010-2011 | 2011-2012 | 2012-2013 | 2013-2014 | 2014-2015 | 2015-2016 | 2016-2017 | 2017-2018 | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 |
Giren Öğrenci Sayısı | 52 | 62 | 31 | 31 | 41 | 50 | 53 | 67 | | | |
Mezun Öğrenci Sayısı | 6 | 17 | 18 | 23 | 21 | 24 | 24 | 33 | 32 | 23 | 28 |